Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Uppehåll på grund av ångest

Av osynligemannen - 13 augusti 2013 05:20

Är man en arbetslös som försöker ta vara på sin situation blir livet ibland för mycket. Eftersom man hela tiden måste vara på heslpänn känns det ibland som om hjärnan kokar över. Man får aldrig vila och till slut börjar man glömma saker som man borde ha gjort. Eller också börjar man känna motvilja mot det som är intressant bara för att det är det enda man kan avstå från för att få ro.


Sådan var min förra vecka, men nu är jag här igen.


#Arbetslöshet

#Ångest

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av osynligemannen - 10 september 2013 11:45

  Svar till de som tror att jag lutar åt höger på grund av mina musikaliska preferenser. Även nedanstående är en godbit:   #Musik #Country ...

Av osynligemannen - 10 september 2013 08:59

… som jag slängde, för det gällde inte mig. Kuvertet pryddes av Arbetsförmedlingens logga, innehållet var från Arbetsmarknadsenheten i min hemkommun och gällde ungdomar mellan 19 och 30 som behöver aktiveras för att undgå att hamna i Fas 3. Ef...

Av osynligemannen - 28 augusti 2013 03:54

Jag hade inte kunnat gjort det bättre själv:   Arbetsmarknadspolitiken har blivit en sorglig trolleriföreställning där den ena magiska kani- nen efter den andra hoppat fram ur hatten. Det dramatiska avskedandet av Arbetsförmedlingens generaldirek...

Av osynligemannen - 25 augusti 2013 20:20

Enligt Clas Olssons cv har han tidigare arbetat som chefsekonom på Sveriges kommuner och landsting (SKL), finansråd på Finansdepartementet och chefsekonom på Svenska kommunförbundet. Clas Olsson är utbildad vid Handelshögskolan i Stockholm och unde...

Av osynligemannen - 25 augusti 2013 08:16

Planen var att Angeles Bermudez-Svankvist skulle avgå som generaldirektör. Men hon vägrade och har nu ställt regeringen inför ett ultimatum. Enligt Expressens källor kommer hon sannolikt tvingas avgå nästa vecka - så fort regeringen har hittat ny...

Ovido - Quiz & Flashcards